Audi A7 Sportback: Pětidveřové kupé „plachtí“ do 160 km/h s vypnutým motorem.

Jen pár měsíců po nové generaci vlajkové lodi Audi A8 se představilo majestání pětidveřové kupé Audi A7 Sportback. Vozidlo přebírá špičkovou techniku z „á-osmičky“. Prozatím je pod kapotou jen benzinový šestiválec, evropský trh ale určitě dostane také turbodiesel. Motor je – stejně jako všechny nadcházejícící motorizace – vybaven částečně hybridním pohonem  MHEV, který zvyšuje jízdní komfort a snižuje spotřebu. Vůz tak umí například „plachtit“ s vypnutým motorem až do rychlosti 160 km/h. Audi o A7 říká, že nabízí design kupé, vnitřní prostor limuzíny a praktičnost kombíku. Do Česka A7 dorazí koncem února 2018.

Tvarově vůz prošel jen evoluční proměnou. Silueta a základní proporce zůstaly zachovány. Je to ovšem zcela nový model, který přebírá špičkovou techniku z nedávno představené nové generace Audi A8.

Na délku měří A7 Sportback 4969 mm, na šířku 1908 mm a na výšku 1422 mm. Rozvor činí 2926 mm. Zatímco je tedy novinka o pár milimetrů kratší a užší, její rozvor se na druhou stranu lehce prodloužil. Zavazadlový prostor má objem 535 litrů, přičemž může být zvětšen až na 1390 litrů sklopením zadních sedaček.

Vpředu je širší šestiúhelníková maska single frame s chromovanými horizontálními žebry. Světlomety jsou vepředu tvořeny z celkem dvanácti segmentů a při odemykání vozu vytváří světelné animace. Tato vychytávka je přítomna rovněž u zadních světlometů, které jsou propojeny podélně přes celou záď vozu. Světla jsou vždy LEDkové, vyšší stupeň nabídne technologii Matrix a nejvyšší je doplněn o dálkové laserové světlo.

Revoluční nabídka motorů

V době uvedení na trh bude A7 k dispozici výhradně s přeplňovaným benzinovým šestiválcem o objemu tří litrů, který poskytne výkon 340 koní (250 kW) a točivý moment 500 Nm. Auto je díky tomu schopné akcelerovat z nuly na 100 km/h za 5,3 sekundy a dosáhnout elektricky omezené maximální rychlosti 250 km/h.

Krátce po zahájení výroby budou následovat další šestiválcové a čtyřválcové agregáty na benzin i naftu.

Všechna provedení dostanou technologii mild-hybrid využívající 48voltovou architekturu vozu doplněnou o lithiový akumulátor. To znamená, že v některých fázích „á-sedmička“ jede na elektřinu: umí vypnout motor už při dvaadvacetikilometrové rychlosti, v rychlostech mezi 55 a 160 km/h umí auto „plachtit“ s vypnutým motorem.

O přenos síly na kola se stará sedmistupňová automatická převodovka. Systém pohon všech kol quattro je dále schopen odpojit pohon zadní nápravy v situacích, kdy není zapotřebí, a v případě potřeby jej automaticky opět připojit.

Co se týče nastavení podvozku, mají zákazníci na výběr čtyři varianty: konvenční podvozek s ocelovými pružinami, sportovní podvozek se světlou výškou sníženou o 10 milimetrů, elektronicky řízené tlumiče a adaptivní vzduchové odpružení s udržováním stálé světlé výšky. Dále je možné zvolit sportovní zadní diferenciál nebo natáčení zadní nápravy zlepšující agilitu i stabilitu vozu.

Auto samo zaparkuje

Minimalistické palubní desce vládnou dvě dotykové obrazovky na středovém panelu – horní s úhlopříčkou 10,1“, dolní s 8,6“. Zatímco pomocí horního displeje řidič ovládá informační a zábavní systém, dolní zpřístupňuje ovládání klimatizace, komfortních funkcí nebo zadávání textu. Displeje mají haptickou odezvu, když se jich dotknete a zmáčknete virtuální tlačítko, dají prstu mechanický „klik“.

K dispozici je i hlasové ovládání, které si má poradit i s hovorovým jazykem. Na přání Audi nabízí ještě digitální přístrojový štít a průhledový displej promítající potřebné informace na čelní sklo před řidiče.

Nechybí ani asisteční systémy a stále rozšířenější funkce autonomního řízení. U A7 Sportback se tak například objevuje funkce Audi AI remote parking pilot, která vám auto samočinně zaparkuje do garáže nebo na parkovací místo, aniž byste byli uvnitř vozu. Společně s novými funkcemi je auto vybaveno celkem 39 asistenčními systémy. S pomocí pěti radarů, pěti kamer, laserového a dalších dvanácti ultrazvukových čidel umí „přebrat“ za řidiče v určitých fázích řízení – třeba při popojíždění v koloně.

První vozy by měly dorazit k prodejcům v závěru února 2018. Ceny pro český trh ještě nebyly stanoveny. V Německu mají cenovky startovat na částce v přepočtu 1,7 milionu korun.

Sdílet na sociálních sítích

Podělte se o váš komentář přes:

Facebook
Chlapská zóna

Používáním tohoto webu souhlasíte s tím, že k analýze návštěvnosti a zacílení reklam používáme soubory cookie. Další informace o cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close