BMW Motorrad Concept Link: Budoucnost bezemisní městské dopravy na dvou kolech. Skútr spolupracuje s kalendářem a umí vybrat nejvhodnější cestu

BMW Group představilo svoji vizi bezemisní městské mobility na dvou kolech v podobě chytrého elektrického skútru. BMW o novém elektrickém skútru nemluví jen jako o dopravním prostředku do města. Koncept mimo jiné spolupracuje s kalendářem a umí vybrat nejvhodnější cestu.

Automobilka BMW nemá ve svém repertoáru pouze automobily, ale také motocykly. Ten nejnovější se jmenuje BMW Motorrad Concept Link a je inspirovaný studií Vision Next 100, která spojuje digitální konektivitu a mobilitu na dvou kolech. BMW Group tento svůj počin předvedla na Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2017.

„BMW Motorrad Concept Link představuje nový pohled na městskou mobilitu. Propojuje digitální a analogový svět a soustředí se na jezdce a jeho potřeby mobility. Způsobem, jakým spojuje funkčnost a digitalizaci, může fungovat jako zařízení pro transport i komunikaci. Pro mě je BMW Motorrad Concept Link se svým nadčasovým a minimalistickým stylem více než koncept – je to symbol nové éry,“ vysvětlil Edgar Heinrich, šéfdesignér BMW Motorrad.

Futuristické tvary jsou zahaleny do ocelově stříbrné barvy.

Díky celkově malé výšce se snadno nastupuje jak ze strany, tak i zezadu. Sedlo lze podélně nastavit tak, aby vyhovovalo téměř jakýmkoliv požadavkům. Zpětný chod má zajistit dobré manévrování, což usnadní i parkování v těsných prostorech.

Přímo pod sedlem se pod posuvnými dvířky se nachází také zavazadlový prostor. Jeho zajímavostí je možnost ovládat dvířka bezdotykově pomocí speciálně navržené bundy. Její šev reaguje na dotyk a přejetím prstem se zavazadelník otevře.

Řešení elektrického pohonného systému s plochou baterií umístěnou pod podlahou a kompaktního elektromotoru před zadním kolem má výrazný podíl na konečném vzhledu stroje a díky nízko uloženému těžišti se má pozitivně projevovat i na ovladatelnosti a jízdních vlastnostech skútru.

Skútr nabízí vysokou úroveň potěšení z jízdy díky elektrickému pohonu. Konstruktéři BMW slibují rychlou akceleraci s vysokým točivým momentem od nulových otáček a také snadnou ovladatelnost.

Baterie jsou uloženy v nejnižším možném bodě. Na jednostranně zavěšené zadní kolo se síla motoru přenáší ozubeným řemenem. Chlazení celého systému potom zajišťují elegantně skrytá chladící žebra.

Dvě kultovní zadní světla byla integrována do zadních bočních panelů v podobě dvou prvků ve tvaru C. Vedle předních LED světel se zde objevuje třeba průhledový štítek, na který jsou promítány základní údaje o rychlosti, navigaci a stavu baterie.

Velký dotykový displej pod řídítky potom slouží v roli infotainmentu. Lze skrze něj ovládat bezkontaktní přehrávání hudby do helmy, zmíněnou navigaci, telefon a další funkce.

Spojení s mobilním telefonem nabízí například funkci automatického plánování. Je-li v kalendáři naplánovaná událost s přiřazenou adresou, skútr si sám nastaví nejrychlejší nebo nejzajímavější trasu a dokonce prý i zvolí nejvhodnější hudbu na cestu. 

Sdílet na sociální síti

Podělte se o váš komentář přes:

Facebook
Chlapská zóna