Moderní a nejlevnější vozítka do města, to jsou Velox-X-Trike. Elektrické tříkolky VXT 1 Trio a čtyřkolky VXT 2 Quadro se vyrábí v Ostravě ve spolupráci s čínskými partnery. Vozidla z plastu uvezou jednoho nebo dva lidi a na jedno nabití dokážou ujet až 100 kilometrů.
Čtyřkolový VXT 2 Quadro měří na délku jen 226 centimetrů a na šířku 118. Při parkování tedy zabere jen o něco málo místa více než motocykl. Pohání ho tříkilowattový elektromotor umístěný u zadní nápravy.
Tříkolka se pak s hmotností do 350 kg a rychlostí 45 km/h vejde do řidičského oprávnění skupiny AM, takže ji může řídit už mládež od 15 let.
Karoserii tvoří obyčejný trubkový rám doplněný plastovými panely. Velká část z nich je shodná pro tří- i čtyřkolovou verzi. Pod zadním sedadlem jsou uložené běžné olověné gelové akumulátory, jaké se dnes používají v motocyklech.
Vozítko se nabíjí zhruba 5 hodin do plné kapacity a rychlost může vyvinout až 55 kilometrů v hodině. Elektrovozy mají taktéž rekuperaci, tedy zpětné dobíjení baterií například při jízdě z kopce.
V nabídce a prodeji jsou i nové modely se silnějším motorem, větším dojezdem až 110km, možností volby baterií, typu a kapacity.
Vozidlo se vyrábí v šesti barevných variantách, přičemž většina z nich kombinuje na karosérii dokonce tři barvy.
Zákazník si v současné době může do vozu dokoupit v rámci příplatkové výbavy například rádio s dotykovou obrazovkou, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektrické ovládání oken, topení, střešní nosič nebo také couvací kameru.
Za prodejem v ČR stojí dvojice podnikatelů – opavský motocyklový vizionář Pavel Brída, autor novodobé Jawy Pionýr nebo Velorexu, a jeho společník Pavel Kuchta, který se zabývá alternativními způsoby vytápění a výroby elektrické energie.
Jednotlivé díly se vyrábějí v Číně, finální montáž vozu pak probíhá v Ostravě-Staré Bělé.
Cena tříkolek včetně baterií začíná bez DPH na 119 000 korunách, čtyřkolky jsou zhruba o 20 000 dražší. S DPH je to tedy minimálně 143 990 korun. S extrémně nízkou cenou však mají vozítka velkou šanci na trhu uspět. Ceny jsou sice bez baterií zajišťujících pohon, nicméně ty už cenu příliš nenavýší.