Nejlevnější elektromobily jsou z Ostravy. Na jedno nabití dokáží ujet až 100 kilometrů

Moderní a nejlevnější vozítka do města, to jsou Velox-X-Trike. Elektrické tříkolky VXT 1 Trio a čtyřkolky VXT 2 Quadro se vyrábí v Ostravě ve spolupráci s čínskými partnery. Vozidla z plastu uvezou jednoho nebo dva lidi a na jedno nabití dokážou ujet až 100 kilometrů.

 Čtyřkolový VXT 2 Quadro měří na délku jen 226 centimetrů a na šířku 118. Při parkování tedy zabere jen o něco málo místa více než motocykl. Pohání ho tříkilowattový elektromotor umístěný u zadní nápravy.

Tříkolka se pak s hmotností do 350 kg a rychlostí 45 km/h vejde do řidičského oprávnění skupiny AM, takže ji může řídit už mládež od 15 let.

Karoserii tvoří obyčejný trubkový rám doplněný plastovými panely. Velká část z nich je shodná pro tří- i čtyřkolovou verzi. Pod zadním sedadlem jsou uložené běžné olověné gelové akumulátory, jaké se dnes používají v motocyklech.

 Vozítko se nabíjí zhruba 5 hodin do plné kapacity a rychlost může vyvinout až 55 kilometrů v hodině. Elektrovozy mají taktéž rekuperaci, tedy zpětné dobíjení baterií například při jízdě z kopce.

V nabídce a prodeji jsou i nové modely se silnějším motorem, větším dojezdem až 110km, možností volby baterií, typu a kapacity.

Vozidlo se vyrábí v šesti barevných variantách, přičemž většina z nich kombinuje na karosérii dokonce tři barvy.

Zákazník si v současné době může do vozu dokoupit v rámci příplatkové výbavy například rádio s dotykovou obrazovkou, dálkově ovládané centrální zamykání, alarm, elektrické ovládání oken, topení, střešní nosič nebo také couvací kameru.

Za prodejem v ČR stojí dvojice podnikatelů – opavský motocyklový vizionář Pavel Brída, autor novodobé Jawy Pionýr nebo Velorexu, a jeho společník Pavel Kuchta, který se zabývá alternativními způsoby vytápění a výroby elektrické energie.

Jednotlivé díly se vyrábějí v Číně, finální montáž vozu pak probíhá v Ostravě-Staré Bělé.

Cena tříkolek včetně baterií začíná bez DPH na 119 000 korunách, čtyřkolky jsou zhruba o 20 000 dražší. S DPH je to tedy minimálně 143 990 korun. S extrémně nízkou cenou však mají vozítka velkou šanci na trhu uspět. Ceny jsou sice bez baterií zajišťujících pohon, nicméně ty už cenu příliš nenavýší.

Sdílet na sociálních sítích

Podělte se o váš komentář přes:

Facebook
Chlapská zóna

Používáním tohoto webu souhlasíte s tím, že k analýze návštěvnosti a zacílení reklam používáme soubory cookie. Další informace o cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close