Elektrická auta už jezdí po silnicích v řadě zemí a jejich počet stále roste. Nesmrdí, nehlučí a jejich provoz je výrazně levnější. Vybere si už téměř každý. K dispozici jsou relativně levné malé městské elektromobily, běžné hatchbacky i luxusní sedany a SUV. Automobilka Škoda Auto na autosalonu v Šanghaji v dubnu oficiálně představila koncept prvního elektromobilu Vision E. Velké auto s rysy SUV poháněné čistě elektromotory má mít dojezd přes 500 kilometrů na jedno nabití, autonomní řízení nebo možnost otáčet sedadla o dvacet stupňů. Interiéru budou vládnout displeje ve stylu Ferarri.
Vůz má s délkou 4,645 metru a šířkou 1,917 metru podobné proporce, jako SUV Kodiaq, s výškou 1,55 metru je ale o deset centimetrů nižší. Základem je koncernová platforma pro elektromobily MEB (Modularer Elektrifizierungsbaukasten), a to znamená také velkorysý vnitřní prostor. Kabina má být moderní, prostorná a údajně se do ní bude výborně nastupovat.
Nastupování a vystupování ulehčí proti sobě otvírané dveře a absence prostředního B-sloupku, a také možnost otáčet sedadla o dvacet stupňů. Při otevírání dveří se sedadla natočí směrem ven a usnadní tak nástup do auta. Po zavření dveří se automaticky vrátí do výchozí polohy.
V režimu autonomního řízení, tedy jízdy bez zásahů řidiče, se přední sedadla automaticky nastaví do komfortní polohy. Samočinně se upraví i poloha volantu, aby odpočívajícímu řidiči nepřekážel. Vozy s autonomním řízením na této úrovni se mohou podle vyjádření firmy například zcela ujmout řízení na dálnici. Systémy přitom řídí předjíždění, vyhýbání, zrychlují a brzdí. V nebezpečných situacích je řidič vyzván, aby se ve stanoveném čase opět chopil volantu. Od úrovně 3 komunikují vozy automaticky i mezi sebou a vyměňují si informace.
Interiéru budou vládnout displeje. Kromě toho klasického středového najdeme další displej na místě přístrojového štítu. Volant bude malý a displej suplující přístrojový štít bude umístěn nad ním. Podobně, jako tomu je u modelů Ferrari, pak dostane vlastní displej i spolujezdec.
Mobilní telefony si bude každý cestující nabíjet bezdrátově v takzvaných „phoneboxech“ ve výplních dveří. Obsah smartphonů se bude zrcadlit na osobních displejích.
Hodnota zrychlení z nuly na sto má být nejlepší v celé historii značky. Přesné číslo ovšem zatím známo není.
Auto se v této podobě nezačne hned nabízet, jedná se zatím jen o koncept. Podle plánu by ale měla z Mladé Boleslavi již za dva roky vyjet první škodovka typu plug-in hybrid, tedy s dobíjecím hybridním pohonem, a v roce 2025 už se počítá s tím, že by v nabídce bylo pět plně elektrických modelů.